جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۴:۴۸

صنعت کشتیرانی جهان درصدد کاهش انتشار آلاینده‌‌ها

باشگاه خبری فراساحل: معرفی قوانین جدید زیست محیطی، صنعت کشتیرانی را به سوی بهره مندی از روش‌‌های کاهش انتشار گازهای سمی و مضر در این صنعت هدایت ‌‌می‌کند.به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از موسسۀ تحقیقاتی کلارکسونز لندن، صنعت کشتیرانی با درنظرگرفتن دو موضوع مجزا ولی مرتبط با یکدیگر به بررسی نوع سوخت مصرفی شناورها و تامین برق آنها ‌‌می‌پردازد و درصد یافتن راه‌‌هایی با هدف کاهش انتشار گازهای سمی و آلاینده‌‌ها در این صنعت است. بر اساس این گزارش، پیاده سازی تکنولوژی‌‌های جدید بر شناورهای خاصی در حال اجرا است. 96 درصد از شناورهای تجاری فعال در صنعت کشتیرانی مجهز به موتورهایی با سوخت نفتی هستند. برخی دیگر موتورهای دیزلی دارند که نیروی لازم برای حرکت شناورها در آن با چهار موتور اصلی و با تبدیل سوخت به الکتریسته پیش از انتقال به پروانه و موتورهای الکتریکی تامین ‌‌می‌شود.

این گزارش ضمن اشاره به استفادۀ بهینه از موتورهای موجود در شناورها افزود: بهینه سازی موتورهای دیزل-الکتریکِ نصب شده بر شناورها میزان مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌‌ها را کاهش ‌‌می‌دهد. استفاده از سیستم‌‌های بهینه در حال حاضر به خوبی در بخش فراساحل، یدک کش، مسافری و در مانورهایی که درخواست تغییر در انواع موتور مطرح است و آلودگی‌‌های صوتی ناشی از موتور اهمیت دارد، دیده ‌‌می‌شود. در بخش شناورهای حمل بار با سایز بزرگتر که درخواست برای موتورهای مذکور بیشتر و پایدارتر است، استفاده از سیستم‌‌های مکانیکی سنتی کارآمدتر و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

موسسه تحقیقاتی کلارکسونز ادامه داد: با نگاهی به گراف هفتگی سفارشات در صنعت کشتی سازی در‌‌می‌یابیم با وجود کاهش میزان سفارشات در بخش شناورهای باری بزرگ، ثبت سفارش شناورهایی با موتور الکتریکی سهم 22 درصدی بازار را به خود اختصاص داد. بر همین اساس، یکی از گام‌‌های کاهش انتشار آلاینده‌‌ها استفاده از باتری‌‌ها در سیستم اصلی رانش موتور است. در حال حاضر 22 فروند شناور فعال و 14 فروند در لیست سفارشات ثبت شده اند که در کنار موتورهای دیزلی قدیمی و دوگانه سوز برای تامین برق خود از باتری استفاده ‌‌می‌کنند. استفاده از باتری در سیستم اصلی رانش نه تنها کاهش آلاینده‌‌ها را در پی دارد بلکه موجب کارایی بیشتر موتور و تامین برق اضافی نیز ‌‌می‌شود. برای شناورهای مسافری کوچک و برای مسیرهای کوتاه استفاده از سیستم‌‌های رانش الکتریک مهیا است.

سوخت LNG در حال حاضر به عنوان سوخت پاک قادر به کاهش انتشار آلاینده‌‌ها است و مطابق قوانین زیست محیطی IMO به کار ‌‌می‌رود. موسسۀ تحقیقاتی کلارکسونز در بخش ثبت شناورهای ناوگان دنیا در مجموع از وجود 542 فروند شناور تجاری فعال و در حال ساخت با سوخت LNG در صنعت کشتیرانی خبر داد. در سال جاری میلادی، قرارداد سفارش ساخت 130 شناور با سوخت مصرفی LNG ثبت شده است. استفاده از سیستم‌‌های کارآمد تولید برق و بهره مندی از سوخت پاک در صنعت کشتیرانی دو راه حل مقابله با انتشار گازهای سمی است.



  کد خبر : 3432
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :